utorak, 13. travnja 2010.

:: Integralni quiche s mladim koprivama ili tjedan u zelenom ::

Moji su prošli vikend došli od bake, nose u vrećici nešto mirisno i nude da probam. Velim ja, kaj i kod bake blitva? Neeeeeee........ I onda mi sine. Kopriva. Odmah sam ugnjavila svekra da nabere još i napravila ove zgodne male integralne pitice ili quicheve. 


Ako se i vi odlučite napraviti ih, koprive naravno berite rukavicama, dalje od prometnica ili kakvih drugih zagađivača.

Sastojci:

Tijesto
( za okrugli kalup za pitu promjera 26cm ili 6 manjih kalupa promjera 12cm)

- 200g integralnog brašna
- 100g namjenskog brašna za prhka tijesta
- 125g maslaca
- 20g ribanog parmezana
- ½ čajne žličice soli
- ½ čajne žličice naribanog muškatnog oraščića
- ½ čajne žličice praška za pecivo
- na vrhu noža bijelog papra
- 100g milerama ili punomasnog kiselog vrhnja


Nadjev:

- 200g svježeg kravljeg sira
- 100g milerama ili kiselog vrhnja
- 500g mladih kopriva
- manja glavica luka
- ulje
- 3 jaja
- sol, papar
- 150-200g šunke, špeka ili pancete


Priprema:

Pomiješajte suhe sastojke za tijesto. Dodajte maslac izrezan na listiće i prstima ga utrljavajte u brašno da dobijete nešto najsličnije tarani. Dodajte vrhnje i zamijesite glatko tijesto. Ostavite u hladnjaku najmanje pola sata, a možete i preko noći.

Tijesto razvaljajte na dimenzije nešto veće od promjera kalupa u kojem ćete peći pitu, utisnite ga u kalup, izravnajte rubove i po dnu nabockajte vilicom. Pecite 15-20 minuta na 180*C. Izvadite i napunite nadjevom.


Koprive operite pod mlazom vode i ocijedite. Luk sitno nasjeckajte i kratko popržite na maslinovom ili običnom ulju. Dodajte koprive,pustite da povenu i tekućina ispari. Posolite i popaprite po ukusu.

Za to vrijeme pomiješajte mikserom ili ručno svježi kravlji sir sa mileramom ili vrhnjem u glatku smjesu, dodajte jaja i posolite.

Šunku, špek ili pancetu narežite na sitne kockice ili trakice pa poslažite na dno polupečenog tijesta. Koprive pomiješajte sa smjesom sira i ulijte na tijesto. Pecite 20-25 minuta na 180*C.


Broj komentara: 26:

maslinka kaže...

Potpuno bozanstveno... Obozavam ovakve stvarcice a fotke su ti carobne...

Monika kaže...

upravo sam napisala maratonski komentar i onda mi se sve smrzlo i otišlo kvragu. mrzim kad se to dogodi : / uglavnom, obožavam ovakve pite jer su jako zahvalne i svašta se može u njih strpati, a uvijek ispadnu bolesno dobre. koprive nisam još probala i to se spremam već godinama, pa nikako. sve u svemu, quiche ti je mrak! :)

Dajana kaže...

Predivno izgledaju, ja bih quiche, iskreno, moglo jesti barem svaki drugi dan, u svim mogućim varijantama. Eh, koprivu nisam jela valjda više od 15 godina, cijela vječnost.
Predivan kontrast boja na slikama, kalupi su mrak.

Ruza123 kaže...

Kao sto je Monika rekla i ja obozavam pite jer su stvarno odlicne,kako za domcine,tako i za godte,u svim kombinacijama,slatkim,slanim,ja ne marim ,samo da jedem,ali,koprive nikada nisam jela u svom zivotu,znam da su zdrave,ali eto....
slike su samo da se "oblizujem"eto toliko su dobre !!:)

Dunja kaže...

Odlična ti je ideja ovo s crnim i grubim brašnom uz rustični okus koprive. A špekec... super ide uz sve skupa.

Snježa kaže...

Hmm, baš sam je neki dan pravila ali slično... Naravno ja nisam pravila od integralnog brašna a i ovaj tvoj špek mislim da daje posebnu notu. Čim prođu kiše ponovno ću u koprive!

cosmo2503 kaže...

Ja sam prošle ili pretprošle godine pravila nešto slično i stavila sličicu na Coolinariku.
Sad ću opet spomenuti da nam je u ratu zeljanica od koprive i riže bila za prste polizati.
Imam namjeru napraviti jedan serijal o Soliteru o kojem je pjevao Balašević i u kuhinju junaka sa prvog sprata uvrstiti neko jelo od koprive.

Aleksandra1234 kaže...

prelepo izgledaju!

Andrea kaže...

Koprivu obožavam, posebno u ovakvim piticama ili u raviolima. :)Obično je dobijem od prijateljice iz njezinog vrta još mladu koja raste daleko od prometnica. Ne bi se baš usudila negdje u gradu nabrati koprive iako znam i za takve slučajeve. :)
Ovi tvoji quishevi izgledaju fenomenalno, a reci mi gdje si nabavila te krasne kalupiće? :)

Vali kaže...

Ja sam ove godine prvi put kupila koprivu na placu i napravila krem juhu. Ako opet naletim na nju negdje, radim quiche. Fenomenalno!

Branka kaže...

Kako ovo dobro izgleda, zapravo predobro !!
Ja nisam nikada jela koprivu, uvijek sam nekako bježala od nje (pali, žari) i moram biti iskrena i reći da do nedugo nisam niti znala da se toliko koristi u prehrani. Kod mene u Dbk dosta smo jeli i još se uvijek jede dosta zelenila ali nekako nije bilo susreta sa koprivom. E, sada bih se već mogla sa njom susresti obzirom na ovako divne recepte koji je uključuju.
Meni se ovaj recept jako sviđa , kombinacija sa sirom i pancetom, pa ovo divno tijesto i k tome još i zdrava kopriva. U tvojoj izvedbi izvrsno !!

Nada kaže...

Nikad nisam probala koprivu, ali njen miris mogu i sad zamisliti. Fino ovo zvuči ovako sa panceticom, sirem i vrhnjem u ovom prhkom tijestu. Kalupići su mi pre-predobri, ja imam takve ali crne, promjera su 8cm..ali jednostavno ne stignem ništa u njima napraviti...Puno je toga i inače što bih ja sve voljela napraviti, uslikati i prezentirati..jednog dana!

Josipa kaže...

ja sam baš ovako nešto htjela napraviti i to mi se stalno vrti po glavi, ali ne znam gdje bih nabavila koprive... možda bi mogao špinat umjesto kopriva?? :) inače, fotke su fenomenalne, ali sad sam već kao papiga :))

jubistacha kaže...

super izgleda. Bas cu jednom probati, samo cu koprive zamjeniti necim sto je lakse oprati:)

enogastromama kaže...

Super izgleda! Vidim i ti ovaj tjedan kao i navalila na koprive. :) To mi je drago kad vidim da se koristi ova pomalo zaboravljena biljka. I još k tome u novim kretivnim receptima. Ovaj tvoj em što prekrasno izgleda i miriše kroz ekran,:)! Ja sam pak otišla u krajnost i napravila panna cottu od koprive,:) super je ispalo...znam da zvući ludo, ali eto...

Tadeja kaže...

Puno hvala cure! :)
Jesu, stvarno su takvi quichevi odlični i imaju bezbroj mogućnosti varijacija.
Svima koje niste probale koprive.....navucite obične vrtlarske rukavice, pronađite iole izolirano mjesto i naberite ih, pa ne treba vam puno za jednu pitu!
A ako baš ne ide, špinat ili blitva su isto tako dobri. :)
Hvala svima na komplimentima za fotke, ja sam još uvijek nezadovoljna, ali....to je već moj "ovčji" problem. ;)
@Selma, ne sumnjam da će post o Soliteru biti interesantan u svakom smislu, povijesnom, literarnom, kulinarskom.....
Kalupi? Stariji su od Timne, vjerovale ili ne :), iz moje catering faze i dan danas mi je žao što nisam kupila dva paketa, ali mislim da su i onda bili cijenom papreni. Ne sjećam se više gdje su kupljeni, postoji čak mogućnost, jer je riječ o kasnim 90-tima da su u nekom šopingu (u to vrijeme se išlo u Sloveniju, bila je jeftinija), čak i tamo kupljeni. Još uvijek imam kutijicu, pa sam uspjela ustanoviti da je proizvođač Guardini i čak ih i pronašla, ali već dva dana imam problema s otvaranjem te stranice, pa se nadam da će vam uspjeti pogledati. Naravno, imaju online shop ali samo za Italiju.
I inače sam ovih dana blago ras3.14žđena činjenicom da gotovo nitko iz EU, a posebno UK neće dostavljati u Hrvatsku ili te tako oderu za dostavu da bi ti se skoro isplatilo otputovati po njih :P
Iz mojeg iskustva, Salamander, je dostupan i najisplativiji. Od njih sam naručila ovakve, ali mini forme, 10 cm u promjeru, bile su na sniženju, minus popust jer je više od 3 proizvoda istog proizvođača, poštarinu su mi zaračunali Ł6, stiglo je brzo i bez ikakvih problema, tako da njih preporučujem. Vidim da i oni imaju i to čak loose base kalupe za pite u svim veličinama, ako naručujete više komada istog proizvođača, daju popust.
Nadam se da sam pomogla. :)
@enogastromama, meni se tvoja ideja čini LUDO odlična! :)

Gaga kaže...

Odličan recept! Moraću da ga isprobam. Ja sam se ovih dana bacila na spremanje kopriva, pogotovo kad sam bila kod mojih na selu, a one svuda na izvol'te :)

365 Tage kaže...

I don't understand what you write but I love the pictures and I see you use nettles!

zvrk kaže...

Super recept, kopriva imamo puno.
(nasla sam te na Lidijinom, newjorcanka, blogu)

Tadeja kaže...

@Gaga hvala! Probaj svakako! Vjerujem da ih na selu sad ima k'o u priči. Nama opet najavljuju kišni vikend, ja nikako da se dočepam našeg grunta. :(
@Zvrk, glavno da si me našla i drago mi je. :) Svrati ponovo! Vidim da Zvrk vrijedno svira. I to mi je lijepo vidjeti. :)
@365 Tage, thank you! And it is a nettle. I'm sorry that you are not able to understand post, maybe to use a google translator, altough I'm aware it sounds a bit funny with Google. Simply, I've got no time to write all post in two languages. Some of recipes have also the english version, but only few. Anyway, thank you a lot for stoping by, and comment, wellcome to come again. :)

Shangri La Food kaže...

vau kakve boje..
nikad nisam jela koprive :(

melrose kaže...

Nisam nikada probala koprive, ne znam ni gdje bi ih nabavila:)
Probat cu sa spinatom (toga ima)!

stefania.confidential kaže...

deliziosa ricetta e anche le foto, ciao

Predrag kaže...

Ma možda bih ja i komentarisao, nego sam otišao na ptičicu, i ugledato onu sliku "uzalud", i šta da ti kažem kad sam JA zanemeo :)))
Predrag

Tadeja kaže...

@Shangri La Andrea, hvala :), probaj, zapravo su gotovo slatkaste.
@Melrose, pa ima valjda i oko tebe negdje kopriva a da nisu sasvim zagađene. :)
@stefania, grazie :)
@Predraže :), neću se ja buniti protiv komentara! :)
Hvala ti što si odvojio vremena i pogledao galeriju na Ptičici. Prilično sam neaktivna tamo od kad postoji ovaj blog, Jednostavno bih se za sve to stići, morala klonirati.
Drago mi je da ti se baš ta fotografija svidjela. I meni je draga i mislim da je uspjela.
Hvala na posjeti i jednoj i drugoj u svakom slučaju i nadam se da ćemo se još sretati! :)

BrankaLo kaže...

najbolji recetz za quiche koji sam probala. u nedostatku kopriva punim ga I drugim nadjevima, no koprivama se posebno veselim!

Objavi komentar

Related Posts with Thumbnails